Deel 2- Roadtrippin' & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corine Davelaar - WaarBenJij.nu Deel 2- Roadtrippin' & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Corine Davelaar - WaarBenJij.nu

Deel 2- Roadtrippin' & Sydney

Blijf op de hoogte en volg Corine

17 December 2013 | Australië, Sydney

Via gumtree ben ik op zoek gegaan naar mensen die naar Sydney gingen. Zo kwam ik in contact met Dominik, een Duitse jongen van 18 die hier in Australië een auto gekocht de laatste 3 maanden samen met Nicola en Francois (2 Franse jongens van 22 en 26) de noord en westkust hebben bereist en nu naar Sydney gaan. Zij hadden nog plaats in de auto en dus konden Pia (Duits meisje van 20) en ik mee reizen naar Sydney. We besloten er een kleine roadtrip van te maken omdat geen van allen haast had om in Sydney te komen. En dus was het tijd om afscheid te nemen van de de familie in Melbourne en daar gingen we. De eerste dag zijn we naar Phillip island gereden. Waar we heen gingen om de pinguïns te bekijken, die terugkwamen aan land na een dag vissen. Helaas was hier een toeristische attractie van gemaakt en waren de entreeprijzen niet echt backpackerwaardig dus zijn we een beetje teleurgesteld maar weer terug gegaan naar de parkeerplaats waar een verdwaald pinguintje zich schuil hield onder een auto. Hebben we toch nog een pinguïn gezien^^. Het begon al wat donker te worden dus werd het tijd om een campside te zoeken waar we onze tenten op konden zetten. De jongens hadden hun eigen kookgerei bij zich en Francois bleek een ware chef te zijn. Altijd handig om iemand in de groep te hebben die goed kan koken. Na een paar kaartspelletjes was het tijd om te gaan slapen. Ik en Pia besloten in de auto te slapen omdat het 's nachts er afkoelde en je de stoelen ver naar achteren kon klappen wat eigenlijk vrij comfortabel lag. In de ochtend zijn we verder getrokken naar Wilsons promontory national park waar we een wandeling hebben gemaakt naar de top van mt. Oberon. De klim was vrij makkelijk maar het uitzicht was er niet minder om, echt prachtig.. Een van de mooiste plekken waar ik tot nu ben geweest.. Boven op de top hebben we geluncht en daarna hebben we een verfrissende duik genomen in het prachtige blauwe water van Squeaky beach wat haar naam dankt aan het geluid dat het witte zand maakt als je erop loopt. Al met al een heerlijke dag die we hebben afgesloten met muziek, goon en een groot kampvuur! de volgende dag zijn we naar Canberra gereden, de hoofdstad van Australië. We hebben het parliament house bezocht en zijn wat door de stad gelopen.. Verder is er voor ons backpackers eigenlijk niet zoveel te zien/doen. Het is de hoofdstad van Australië geworden omdat ze niet konden kiezen tussen Melbourne en Sydney. Er is toen maar een stadje tussen beide steden in aangewezen als hoofdstad;) Wel hebben we er heerlijk gegeten bij een Japans restaurant en zijn daarna doorgereden naar de Blue mountains waar we tegen middernacht aankwamen.
Hier hebben we twee dagen/nachten doorgebracht. Erg mooie wandeltochten gemaakt, soms vermoeiend maar erg gaaf. Vanaf de Blue mountains zijn we naar Sydney gereden.
Wat een stad, erg indrukwekkend! We hadden samen ons hostel geboekt wat wel weer een aangename luxe was na de nachten in de auto/tent. De eerste dagen hebben we de stad wat verkend de toeristische attracties bezocht zoals the Great Harbour Bridge, the Opera House, Darling harbour etc.
Ook zijn we naar Bondi beach geweest, wat een prachtig strand is. Maar een beetje te populair waardoor het eigenlijk net iets te druk is om rustig met je vrienden te strandhangen. Wij zijn vaker naar Coogie en Manly beach geweest. Ook prachtige stranden, het water heeft een aangename temperatuur alleen is er een erg sterke stroming wat het lastig maakt om even lekker de zee in te gaan. Er zijn op deze stranden ook erg veel strandwachten te vinden en ik gok dat deze ook best vaak in actie mogen komen. Overdag is er van alles te doen in Sydney maar in de nacht gaat de stad pas echt aan. Het hostel waar we verbleven en van waar ik nu dit verslag schrijf heeft een groot dakterras waar iedereen 's avonds eet en meestal blijft hangen tot dat het tijd was is om te gaan stappen. De eerste nacht zijn we naar de Ivy gegaan. Wat een club.. echt gaaf! Het bestaat uit twee gebouwen. het ene gebouw heeft 4 verdiepingen en heeft een chique uitstraling, met mooie bars en lounge gedeeltes. Het andere gebouw heeft 2 verdiepingen en is voor een gedeelte buiten, met zwembad.. ontzettend gaaf! Hier zijn we 2 keer geweest maar hebben ook veel andere clubs/kroegen bezocht. Zondag zijn we naar een strandfeest op Manly beach geweest. Onze Japanse vriend Taka woont in Manly en nodigde ons uit om te komen. Het feest was compleet met dj-set, bbq, vuurspuwers. Een memorabele avond..
Ook zijn we een dag gaan surfen op Collaroy beach, dit strand is meer voor de beginnende surfer en heeft niet zo'n sterke stroming en hoge golven, ideaal voor ons dus;)
Ja het waren goede tijden hier in Sydney..

Eergisteren heb ik afscheid genomen van m'n vrienden. Francois en Nicola zijn weer teruggevlogen naar Frankrijk en Pia en Dominik zijn vertrokken richting Melbourne.. En nu is het mijn beurt om dag te zeggen.. Het Australië avontuur zit er op, als het goed is kom ik vanavond aan in Nieuw Zeeland waar weer een nieuw avontuur op mijn wacht. Australië was geweldig.. en eigenlijk wil ik hier nog helemaal niet weg maar als ik de andere backpackers mag geloven is Nieuw-Zeeland nog mooier.. Ik ben benieuwd.. lieve mensen, ik ga mijn spullen pakken, anders mis ik zo nog mijn vlucht;) tot het volgende reisverslag! Xx

Ps: Alle foto's die ik deze reis maak komen op www.mijnalbum.nl
Daar kun je inloggen met Corine257@hotmail.com
Wachtwoord: australie