Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Corine Davelaar - WaarBenJij.nu Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Corine Davelaar - WaarBenJij.nu

Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Corine

11 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Daar ben ik weer! Ik zal proberen dit keer een iets korter verslagje te schrijven.. De laatste paar keer waren ze zo ellendig lang :p

12 februari heb ik afscheid genomen van het mooie Nieuw-Zeeland en ben ik (via Sydney en Taipei) naar Bangkok gevlogen. Daar aangekomen bleken de verhalen over de stank, de drukte en chaotiek meer dan waar te zijn. Mijn plan was om Bangkok zo snel mogelijk te verlaten, dit omdat het die zaterdag volle maan was en dit uitgebreid gevierd word op de beroemde/beruchte full moon party's op Koh Phangan. Ik was eigenlijk wat laat met het boeken van een accomodatie voor de eilanden en dus ben ik maar gelijk, in de tuk-tuk, naar de dichtsbeizijnde touristinformation gegaan. Hier heb ik 9 nachten op de eilanden en de bus + ferry tickets geboekt. De bus vertrok die avond al en dus ben ik nog even snel naar een marktje gegaan waar ik mijn eerste Thaise maaltijd heb gegeten. Tenminste... een paar happen, ik had in mijn beste Thais waarschijnlijk iets van een curry besteld die zo pittig was dat de tranen me over de wangen rolde.. De plaatselijke Thai konden er wel om lachen:P Ik werd vanaf de touristinformation opgepikt door een klein Thais mannetje die mij naar de bus zou brengen. Omdat het spitsuur was kon dit volgens de man niet met een auto of tuk-tuk en dus ben ik bepakt en bezakt achterop de scooter gesprongen en zijn we, zigzaggend door de binnenstad, naar de busstop gereden.

De busreis was lang maar gelukkig was ik nog moe van de reis en ik ben in totaal denk ik maar één of twee uurtjes wakker geweest.
De boottocht naar Koh Phangan duurde zo'n 2 uur .

Ik had 4 nachten geboekt in het Oasis hostel wat klein en gezellig bleek te zijn. Die avond zijn we met iedereen van het hostel (5 Canadese en twee Zweedse jongens en de hosteleigenaren) naar de Jungleparty geweest. Wat geweldig was! Het deed me een beetje aan Sziget denken. Het was in een bos, overal in bomen hing verlichting en ook de emmers drank ontbraken niet.. De volgende dag hebben we -lekker lui- bij het zwembad doorgebracht ter voorbereiding op de echte full moon party.

De full moon party word elke maand met volle maan gehouden op het strand van Haad rin. We hebben ons onderweg creatief op elkaar uitgeleefd met fluorverf en de party kon beginnen. We hebben ons goed vermaakt maar ik moet zeggen dat ik de Jungle party wel wat leuker vond. De full moon is eigenlijk net iets te groot en de muziek was niet helemaal mijn ding (Er zijn een stuk of 10 podia en overal draaien ze dezelfde trance/ tecno deuntjes) We kregen het idee om naar Eden te gaan (een eilandje) waar een ander feestje aan de gang was. We zaten met een hele groep in een klein houten bootje toen een Engelse jongen moest plassen en besloot dit vanaf de voorkant van de boot te doen. Hier was de schipper blijkbaar niet van gediend en duwde de jongen van de boot af. Wij schrokken ons rot, het was een flinke val en het water was erg ondiep.. We hielpen de jongen om weer terug in de boot te klimmen maar de Thai was razend en sloeg hem terug het water in en ging er achteraan. De jongen was erg dronken en lag bewegingsloos in het water terwijl de man met grof geweld op hem in schopte en sloeg. Een stel jongens konden de man gelukkig tegenhouden en wij hebben de bebloede jongen naar het strand gebracht. Mijn bloed kookte. De Engelsman mocht dan wel dronken zijn en het is natuurlijk niet zo slim om van een boot af te gaan staan plassen, maar op iemand doorslaan en schoppen als diegene niks terug kan doen...
We waren er echt van geschrokken en zijn niet lang meer gebleven. De feeststemming zat er niet echt meer in.

De volgende 2 dagen bestonden ook uit strand, feestjes en heerlijk eten. Hierna was het tijd om afscheid te nemen van de jongens. Iedereen vervolgde zijn reis in een andere richting.
Mijn volgende bestemming was Koh Tao.

Koh Tao staat bekend om het duiken en velen komen hierheen om het duikbrevet te halen.Ik verbleef in een erg mooi hotel waar ik een eigen bungalow had, erg mooi maar wel een beetje ongezellig zo alleen. Gelukkig had ik op de boot een Nederlands meisje ontmoet en we zijn ’s avonds naar een informatie bijeenkomst duiken gegaan. Ninja besloot haar duikbrevet te gaan halen. Ik niet omdat ik niet echt een held ben in het water en dus besloot ik om alleen een proefduik te gaan doen. De volgende dag vond deze plaats. Nog twee Duitse meiden zaten met mij in de groep en we kregen allemaal een eigen instructeur/ instructrice.
Georgia was mijn instructrice, ze legde me eerst rustig alle theorie uit waarna ze me klaar maakte voor mijn eerste duik (deze was meteen op volle zee) Het ademen onder water was een geweldig gevoel alleen vond ik de opdrachten die je eerst samen onder water moet doen wat minder.. Je moet namelijk onder water het mondstuk , waar je door ademt, uitdoen en van je af gooien waarna je deze rustig en beheerst terug moet vinden. Hier had ik eerst wat moelijkheden mee maar gelukkig hielp Georgia me goed en na een paar keer proberen lukte het me zonder in paniek te raken. Ook moest je om de meter even stoppen om je oren te “poppen” vanwege de druk. Dit ging gelukkig vrij goed. Wel nam bij mij de angst toe hoe dieper we kwamen, je kunt dan niet meer snel naar boven als er iets mis gaat (i.v.m de druk) dit gaf mij een wat angstig gevoel en ik ben dan ook niet helemaal tot het diepste gegaan. Wat uiteindelijk niet echt uitmaakte, het water werd na een poosje onder water te zwemmen ondieper en vanaf hier kon je het koraal en de vissen ook prachtig zien wat me mijn angsten totaal deed vergeten
Al met al was het een ontzettend gave ervaring!

De volgende dagen ben ik met Caroline en Charlotte het eiland over getourd om te gaan snorkelen op de beste plekjes. Ook dit was geweldig, zoveel koraal en vis! Echt supermooi. De laatste avond zijn we met z’n allen naar de Lotusbar gegaan waar een vuurshow was (deze zie erg veel op de eilanden) en we zijn daarna naar een strandfeestje gegaan. Ook dit was weer erg gezellig. Ik ben daarna weer alleen verder gereisd, naar koh Samui waar ik twee dagen rustig aan heb gedaan. Ik ben wat over het eiland getourd, heb marktjes bezocht etc. Ik vond de eilanden leuk, erg mooi en ik heb veel leuke en lieve mensen ontmoet maar vond het wel erg toeristisch waardoor ik het gevoel had niet het echte Thailand te zien. Na al dat gefeest was ik ook wel weer toe aan wat anders;p

De volgende bestemming was Chiang mai en ik heb zo’n beetje alle mogelijke vervoersmiddelen gebruikt om daar te komen. Taxi-ferry-vliegtuig en tot slot de nachttrein naar Chiang mai. Eerst kun je hier gewoon in zitten en als het bedtijd is komt er iemand langs die met een paar simpele handelingen 2 bedjes (1 boven, 1 onder) uit de muur tovert. Verassend comfortabel, heb echt heerlijk geslapen! Ik had vele goede verhalen gehoord over de jungletrekkings in Chiang mai en ben de volgende dag aan deze driedaagse tocht begonnen. Ik zat met 3 Franse stellen en een Engelsman in de groep wat ik eigenlijk wel een beetje jammer vond aangezien de Fransen geen Engels spraken(De Engelsman, Antony was trouwens wel erg aardig!) We hebben eerst bij een lokaal marktje wat inkopen gedaan en zijn toen naar een olifantencamp gereden. Hier werden we verwelkomd door 4 Thaise jongemannen en 4 prachtige olifanten! Ik had eerst nog zo mijn twijfels of ik wel een olifant wou rijden maar de Thai leken goed voor de dieren te zorgen. We kregen een tros bananen en hebben een uurdurende tocht gemaakt. Het franse stel voor ons reed op een mama olifant en de kleine huppelde hier vrolijk achteraan, wat een erg leuk gezicht was. We konden nog even met de olifanten spelen en ze voeren waarna we weer verder gingen.
Na de lunch kon de jungle tocht beginnen. Het was een pitigge wandeling bergopwaarts. Onderweg zijn we nog een hele dunne, lange, groene slang tegengekomen en na een paar uur wandelen kwamen we aan bij een bergdorpje. Hier verbleven we bij een familie met 3 super schattige dochtertjes. We hebben heerlijk gbbqt en hebben in de avond ons hutje verlaten voor een andere hut waar het Zwitserse meisje (die ik kende van het hostel in chiang mai) verbleef. Zij deed de 2 daagse trekking en had een wat gezelliger groep (die in ieder geval wel engels spraken) het werd een erg leuke avond rond het kampvuur.
Dag 2 hebben we twee watervallen bezocht, het water was ijskoud maar heerlijk verfrissend na een poos gewandeld te hebben in de hitte (helaas werd ik bij de laatste waterval gestoken door een bij waardoor ik een paar dagen met een dikke arm heb rondgelopen).. We sliepen die avond in een ander bergdorp waar we een wedstrijdje katapult schieten hebben gedaan. De laatste dag zijn we gaan raften, wat leuk maar niet echt spectaculair was (het water van de rivier stond eigenlijk net wat te laag) We hebben ook nog op een bamboevlot rondgedobbert wat heerlijk rustgevend was en hierna was de trekking alweer voorbij.
Ik vond de 3 daagse trekking leuk maar het mocht van mij eigenlijk nog wel wat avontuurlijker. Had dat iets meer verwacht van een jungle trekking.. Maar goed, wie weet dat ik het ergens anders (in Laos of Cambodja) nog wel een keer ga doen.

’s Avonds heb ik in het hostel Ben ontmoet, een Engelse jongen en we zijn met z’n drieën (ook Antony ging mee) naar de nachtmarkt gegaan. Hierna zijn we nog even een paar kroegjes ingeweest waar we de Thaise postitutie met eigen ogen hebben mogen aanschouwen. Het is een gaan en komen van oude, vieze, Westerse mannetjes die alleen door de straten lopen en op zoek zijn naar een leuke Thaise jongedame.. deze dames doen er ook alles aan om deze te lokken. Amuzant maar tegelijkertijd triest om te zien..

De volgende dag zijn Ben en ik met de mini bus naar Pai gegaan. Na een weg met zo’n 30225 bochten kwamen we hier aan. Pai is een echte hippieplaats, erg laid back. We zijn hier in totaal 3 dagen gebleven wat tot zover mijn hoogtepunt in Azie is. We hebben scooters gehuurd en hebben hiermee de omgeving verkend, echt geweldig. De wegen hier waren zo slecht nog niet en ook het verkeer viel (voor Thaise begrippen) nog wel mee. In de avond doken overal om straat eetkraampjes op waar je, voor weinig geld, heerlijk kunt eten! Ook het nachtleven was erg relaxt. Had hier graag nog wat langer willen blijven maar goed de tijd tikt door.. en er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen/zien. Ik ben met de bus via Chiang Rai (waar we de prachtige witte tempel “Wat Rong Khun” hebben bezocht) naar de de grens met Laos gereisd.

Tot zover mijn ervaringen in Thailand. Een prachtig land waar ik eigenlijk net iets te kort ben geweest, ik zou er graag nog eens terug komen. Het eten is geweldig (als je in mijn geval de echt pittige gerechten vermijd;) je kunt voor echt weinig geld, meestal rond de 1 euro, de heerlijkste gerechten voorgeschoteld krijgen. De bevolking is over het algemeen vriendelijk maar wel erg op toerisme gericht, je word vaak benaderd met ‘oh look nice on you, buy, buy’ je moet goed opletten en afdingen anders betaal je veelste veel.

Op het moment begeef ik me alweer in het zuiden van Laos en heb ook hier al heel wat beleefd maar hier kom ik in het volgende verslag op terug! (anders word ie weer vééélste lang!)

Groetjes!!



  • 11 Maart 2014 - 14:17

    Geurie Kroes:

    Lieve Corine,
    Wat heb ik weer met plezier jouw belevenissen gelezen, prachtig maar ook wel eens spannend.
    Wat moedig van je om die proefduik te doen terwijl je angstig bent! maar wat een mooie ervaring moet dat geweest zijn!!

    Ik hoop dat je nog heel veel mooie dingen gaat beleven en zien, zodat er weer een mooi verslag van komt :-)

    Goede en veilige reis verder!!

    Groetjes,
    Tante Geurie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Eerste reis - Australie, NZ en Azie

:)

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

Cambodja

15 Maart 2014

Laos

11 Maart 2014

Thailand!

11 Februari 2014

NZ: Het Noordereiland

11 Februari 2014

NZ: het Zuidereiland
Corine

Actief sinds 07 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1459
Totaal aantal bezoekers 20823

Voorgaande reizen:

13 Januari 2016 - 14 April 2016

Tweede reis - Centraal Amerika

07 Oktober 2013 - 10 April 2014

Eerste reis - Australie, NZ en Azie

Landen bezocht: