Hallo Australie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Corine Davelaar - WaarBenJij.nu Hallo Australie! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Corine Davelaar - WaarBenJij.nu

Hallo Australie!

Blijf op de hoogte en volg Corine

11 Oktober 2013 | Australië, Brisbane

Yeaaah!! we zijn op de plek van bestemming!
Schrijf dit vanuit een hostelletje in Brisbane waar ik vanmorgen ben aangekomen. De vlucht is me alles meegevallen. Op de vlucht naar Taiwan zat ik naast een meisje die gaat backpacken in Nieuw- zeeland, gezellig gepraat, film gekeken en zo vlogen de eerste 17 uur om. In Taiwan hadden we een lange tussenstop dus leek het ons wel leuk om in die tijd de hoofdstad Taipei te bezoeken. In de bus naar de stad zagen we nog 2 meiden die datzelfde plan hadden en dus zijn we met z'n viertjes de stad gaan verkennen. We zijn naar het park gegaan waar we door een groepje Taiwanese studenten werden uitgenodigd om een spelletje met hun te doen... maar natuurlijk doen wij mee;)
Na een paar spelletjes hebben we nog even een poosje gepraat en ze raadden ons aan om nog even the nightmarket te bezoeken. Dit is een grote markt die elke avond word gehouden in het centrum. Er zijn veel (vreemde! ) soorten eten, kleding en nouja er is echt vanalles te zien. Nog even een tempel bezocht (prachtig!) en weer snel terug naar het vliegveld gegaan want we hadden nog 1 vlucht te gaan.. Die vlucht heb ik alleen maar geslapen dus ik kwam vanmorgen redelijk uitgeslapen (wel wat stijf..) in Brisbane aan. Daar ben ik met 2 drentse jongens die ik in het vliegtuig heb ontmoet meegereist naar het centrum. Spullen gedumpt in een hostel en daarna hebben we de Botanische tuin bezocht (een groot park midden in de stad waar aparte bomen groeien en vreemde vogels, leguanen en vanalles rondkruipt) ook nog even een biertje op een terras gedronken in het zonnetje, tot nu toe heb ik dus helemaal niks te klagen. Net lekker eten gekookt hier in de keuken van het hostel wat goed smaakte. Ook erg gezellig hostelletje, is net naast een poppodium dus kunnen hier meegenieten met het bandje dat daar nu speelt. Ik slaap vanacht op een gemengde slaapzaal met z'n 8en. Ben benieuwd naar wat de volgende dagen gaan brengen.. zal jullie op de hoogte houden;)

• 16 Oktober 2013 - 14:01

Geurie Kroes:

Hoi Corine,
    Fijn te lezen dat het goed gaat en dat je al mensen hebt ontmoet waar je samen mee optrekt.
    Ook al veel moois gezien, leuk om te lezen!!

Groetjes,
    Tante Geurie

• 16 Oktober 2013 - 14:01

Geurie Kroes:

Hoi Corine,
    Ook al veel moois gezien, leuk om te lezen!!