Amazing east coast! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corine Davelaar - WaarBenJij.nu Amazing east coast! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Corine Davelaar - WaarBenJij.nu

Amazing east coast!

Blijf op de hoogte en volg Corine

11 November 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal! Het is de hoogste tijd voor een update.
Eergisteren ben ik in Cairns aangekomen. Mijn laatste stop aan de oostkust. Volgende week vlieg ik naar Melbourne(zuidkust van Australie)
Mijn laatste verslag schreef ik vanuit Byron bay inmiddels zijn we 24 dagen, 1870 km en heel wat avonturen verder..
Ik ben nog een aantal dagen in Byron Bay gebleven en eigenlijk wou ik nog helemaal niet gaan.. Byron is geweldig.. relaxte sfeer, chille mensen maar op een gegeven moment is het toch echt tijd om verder te reizen. Joost en ik besloten om ons geluk te beproeven en zijn met de duimpjes omhoog langs de weg gaan staan. Binnen een minuut hadden we al een lift, niet slecht voor de eerste keer!
We zijn 1 dag/nacht in Surfers Paradise gebleven. In het hostel kwamen we bekenden tegen waar we 's avonds mee zijn gaan stappen. De volgende dag hadden we het plan om naar het strand te gaan maar omdat het erg bewolkt was en er naast het strand niet erg veel te doen is in Surfers besloten we om weer verder te reizen (liften) naar Brisbane waar we hadden afgesproken met Bart en Hank (een Nederlander en een Amerikaan) Zij hebben een campervan gehuurd en reizen van Sydney naar Cairns. We zijn nog een dagje in Brisbane gebleven en zijn de volgende dag vertrokken richting Noosa. Onderweg zijn we gestopt in Caloundra waar we onze Jucy (de naam van de groen/paarse campervan;) hebben geparkeerd (met uizicht op zee) We zijn daar 2 nachten gebleven. Onderweg naar Noosa kwamen we door het plaatsje Coolum waar een muziek festivalletje aan de gang was. Daar hebben we de middag/avond doorgebracht en zijn daar weer op een pittoresk plekje blijven slapen.. Superleuke dagen gehad! is toch weer heel anders deze manier reizen. De volgende dag kwamen we aan in Noosa waar we een wandeling gingen maken in het Noosa national park. Daar zijn we de eerste slang tegengekomen, een brownsnake.. we hoorden iets ritselen dus wij bleven staan en toen kruiste deze jongen ons pad.. Best wel een klein beetje eng.. 's Avonds was er een feest in het hostel waar we de campervan hadden geparkeerd. Dit feest was een beetje in de Lloret de Mar sferen (wet t-shirt contest etc.)
Hier aan de oostkust is er elke avond wel wat te doen. soms grote feesten maar het gebeurd ook vaak dat we met een groep wat gaan drinken, kaarten, kampvuurtje, mensen die wat jammen. Erg gezellig. Helaas moesten Hank en Bart weer verder reizen om hun trip naar fraser island te halen, dus daar scheiden onze wegen.. wat ik wel jammer vond maar wie weet dat we ze weer ergens tegenkomen.. Joost en ik hadden een trip geboekt. 3 dagen/nachten in een bushcamp aan de Noosa river. De eerste nacht sliepen we in een slaapzaal met zo'n 10 mensen. s' nachts werden we wakker van een gil, bleek dat er in het bed van een duits meisje een spin zat.. ze had iets naast haar horen lopen, had haar zaklamp gepakt en zag dat het geluid afkomstig was van een enorme spin.. Een Engelse jongen heeft de spin (na vele pogingen.. dat ding is snel..) gevangen. Voor de liefhebbers, google maar eens op Huntsman spider;) Nadat iedereen zijn of haar bed had gechecked konden we weer gaan slapen.. de volgende dag zijn we gaan kanoën. Erg vermoeiend maar leuk, onderweg gechilld op een strandje.
We hadden een erg gezellige groep (engelsen, duitsers, noren)
De laatse 2 nachten sliepen we in tenten. Savonds zijn we nog een wandeling gaan maken door de bush waar ik de eerste,levende, kangaroes heb gezien (had al een paar dode langs de weg gezien) Ook buidelratten, heel veel kikkers en veel insecten en spinnen.. de laatste dag zijn we maar een klein stukje gaan kanoen omdat er een erg sterke stroming was. Aangekomen op een klein eilandje in de rivier bedachten de jongens om een stuk te gaan lopen door het lage water om zodat we niet door de sterke stroming hoefden te roeien.. Halverwege stond ik op iets wat op een pannekoek leek en snel weg zwom. We hadden geen idee wat het was en liepen verder later zagen we er nog een paar wegzwemmen. De rivier is erg troebel dus je kon alleen maar de vorm zien. Halverwege zijn we maar weer omgekeerd omdat we het toch een beetje eng vonden.. De jongens zijn wel verder gegaan maar wij zijn terug gekanood. Later hoorden we dat die "pannekoeken" pijlstaartroggen waren en dat er daar ook bullsharks zitten:O
Na het bushcamp zijn Joost en ik naar Hervey bay gelifd. Waar onze Fraser island tour van start ging. Met 4 autos (4x4drive) van elk 7 personen zijn we naar de ferry gereden. Aangekomen op Fraser begon onze tocht door het mulle zand. De wegen daar zijn erg slecht en je komt regelmatig vast te zitten, dus moesten we er uit om de auto weer los te krijgen. De camping was aan de oostkust van het eiland. Prima camping waar we ook weer in tenten sliepen. De volgende dag zijn we gaan zwemmen in een van de vele meren en zijn we naar een uitkijkpunt gereden in het noorden van het eiland. Daar hebben we schildpadden, dolfijnen, een walvis en een mantarog gezien. Gaaf dat er zoveel bijzondere dieren zijn, het eiland staat ook bekend om de dingo's (wilde honden). Daarom moesten we in groepen blijven, mocht je niet alleen naar de wc (nouja wc, in de bosjes..) en moest je een stok meenemen ter bescherming. Uiteindelijk heb ik er maar 1 gezien, maar sommige hebben er meer gezien. Vanaf het uitkijkpunt zouden we nog een meer en een schipswrak gaan bezichtigen maar dit ging helaas niet door omdat 1 van de auto's kapot was gegaan.. We moesten erg lang wachten op een vervangende auto waardoor het al donker was voordat we terug konden, toen kreeg 1 auto nog een lekke band en zat er 1 auto zonder benzine.. We hadden wat pech zegmaar.. Gelukkig hadden we een leuke groep dus was het wachten op het strand niet zo erg. Wat echt geweldig is hier, de sterrenhemel.. prachtig.. Alleen dat al is het waard om hier heen te komen! Na onze Fraser trip zijn we naar Agnes water/1770 gereist.
Dit keer hadden we een vrij bijzondere rit.. een 25 jarige surfdude die in 1770 woont. Aardige gast maar vond het toch wat minder dat hij Jack Daniels dronk achter het stuur en 120 km/u reed.. maar we hebben het overleefd. Hij vroeg ons nog om met hem te gaan zeilen maar dit ging helaas niet door omdat het weer de volgende dag niet mee zat. Savonds hebben we Halloween gevierd in de Cool bananas en zijn weer doorgereist. Onze volgende bestemming was Airlie beach. Airlie beach ligt op 9 uur rijden van 1770 dus hebben we een tussenstop gemaakt in Mackay. In Airlie beach kwamen we weer een stel vrienden tegen. We zijn daar daar 1 nacht gebleven en de volgende dag ging onze whitsundays trip van start. Dit was een tour van 2dagen/2nachten waarin we langs de whitsundays islands zijn gevaren. Onze boot had de prachtige naam: Spank me! is een zeilboot voor ongeveer 25 personen. Het waren echt geweldige dagen. Heerlijk weer, prachtige uitzichten en het snorkelen in het rif... wow! schitterend om het koraal en de vissen van zo dichtbij te zien! de maaltijden waren inclusief op de boot en iedereen had z'n eigen drank (goon:S, de meest gedronken drank onder backpackers, is een soort wijn, verschrikkelijk, maar de enige alcohol dat een beetje betaalbaar is) meegenomen voor de drankspelletjes s avonds . Het was een erg leuke groep, meesten rond mij leeftijd en allemaal verschillende nationaliteiten (UK, Zweden, zwitserland, duitsland, noorwegen, USA, frankrijk, denemarken, Nederland:) Ook zijn we naar whithaven beach gezeild.. dit is het mooiste strand dat ik ooit heb gezien, echt paradijselijk.. Ik zal binnenkort wat fotos uploaden! Helaas kwam ook aan deze trip een einde.. was echt geweldig! Na onze trip hadden we nog een afterparty in Airlie beach en de volgende dag zijn we naar Townsville gelifd. Dit keer werden we opgepikt door een trucker. Aardige man en relaxt, hij had een slaapbank achterin. Ik ben daar dus maar even een dutje gaan doen. Na een paar uur rijden waren op plaats van bestemming en stapten we uit. Ik nog half slapend, wil op mn telefoon kijken hoe laat het is kom ik tot de ontdekking dat ik die in de truck heb laten liggen.. Balen maarja niks aan te doen. Dus zijn we maar naar de ferry gegaan waar we hadden afgesproken met twee vrienden Marco (Duitser) en Auriane (Francaise) zij reizen met de Greyhound bus. We sliepen in Bungalow Bay/Koala village op Magnetic island. Erg leuk hostel. We hadden oze eigen bungalow in een mooie omgeving, veel begroeing, wilde dieren. Prachtig! de volgende dag zijn we vroeg opgestaan en hebben we een lange wandeltocht gemaakt langs de verschillende baaien en fords. Was super, we kwamen pas met zonsondergang weer terug. In het hostel is een koala opvang waar de volgende dag heen zijn gegaan. Ook hebben we hier slangen, wombats, leguanen, krokodillen, papagaaien gezien en vastgehouden. Gaaf!!
We zijn daar nog een dag gebleven en zijn toen weer naar Towsville gegaan. Vanuit daar zijn Marco en Ariane op de bus gestapt richting Cairns. Ondertussen werd Joost door mijn telefoon gebeld, het was de trucker die de telefoon had gevonden. Hij had dezelfde rit (van Mackay naar Towsville) en was eind van de middag in de stad. Dat is echt even vieze mazzel hebben:D
Even later werden we opgepikt door een Australische man die voor zijn werk onderweg was naar Cairns. Aardige man, hij woont hier heel zijn leven en wist veel over de omgeving. We hebben onderweg een paar stops gemaakt op mooie plekken, leuke dorpjes. En kwamen uiteindelijk s'avonds laat aan in Cairns.. Hier ben ik nu twee dagen. Gisteren hebben we met z'n 5en (joost, ik, auriane, marco en karin) een auto gehuurd. Het plan is om morgenvroeg te vertrekken en in 6 dagen cape tribulation, port douglas en cooktown door te reizen.. en dan is het alweer de 18e van november, dan zit mijn oostkust avondtuur erop en vertrek ik naar Melbourne voor deel twee van mijn avontuur hier in Australie!

• 11 November 2013 - 08:32

Van De Pol:

Hoi Corine, wat is dit leuk voor jou en wat doe je veel ervaring op, op deze manier.
    Fijne reis verder,

Gerard en Annie

• 13 November 2013 - 23:01

Aline!!:

Hee!!

Onwijs gaaf zeg, super leuke verhalen... Haha lijkt expeditie Robinson wel dan ben ik ook altijd zenuwachtig als er een nieuwe aflevering komt!
    Geniet ervan schatje, hier is het maar gewoontjes;)
    Xxx

• 15 November 2013 - 18:50

Henk Schep:

corine ik houw mijn hart soms vast wij gunnen je al het moois van de wereld maar wees
    AUB voorzichtig. Je weet hoe ik denkt . Dag love you

• 17 November 2013 - 14:17

Femke Ansink:

Hee corine,
    Wat gaaaf allemaal ,super leuk om te lezen.

Geniet ervan. Ben benieuwd na je volgende verhaal

Groetjes

• 01 December 2013 - 15:48

Jolanda, John En Jolanda:

Hoi Corine,
    Zo te horen vermaak je je prima. Lekker griezelen met spinnen en slangen. Lekker feesten. Nieuwe mensen ontmoeten. Het is leuk dat je zoveel meemaak.
    Nu binnenkort reis je weer verder naar ander land.